kotak lama

Tadi masa duk mengemas bilik, tangan comel aku nih gatal la plak nak bukak kotak yang berisi kenangan lama zaman muda-muda remaja aku dulu...sob3x...beria tuh aku pergi bukak ape ke hal nye...siap cari pisau lagi bukak kotak tuh sebab seal dia ketat sangat...dah dapat bukak tuh..adoyai...tersentuh sekejap hati nurani aku nih yang sedia tersentuh bebila masa sahaja..tiba-tiba teringat balik ...

"kenangan kau dan aku..
Tak bisa siapa pun mengambilnya...
Kan kusimpan hingga akhir hayatku...
Bersemadi bak kapal titanic.."

CEeewaaH...Gaya mengayat macam orang pencen eh...tak sedap langsung ayat aku eh...adooyaii...camane nak berbahasa puitis seperti zaman dahulukala....kihkihkih...ape kehal aku nih...lepas bukak box lama jadi macam gini...

Secara peribadinya, emosi aku agak tersentuh melihat isi-isi dalam box lama tuh...bukan ada apa sangat pun yang ada surat-surat dan kad-kad zaman remaja belasan tahun dulu tu..tapi hati aku yang suci nih boleh la tersentuh pulak...cair macam jeli plak rasanya kan...

"Apa yang telah berlalu, aku meredhainya..bahawa..dia cuma dipinjamkan sementara untuk aku, 
Biar lautan sudah kematian ombak...
Biar tenangnya pantai tidak terusik..
Sama seperti tasik hatiku...
Sekian lama sengaja ku biarkan kosong..."

Diingatkan gambar dalam entri ini tiada kaitan dengan post ini yer..
 Semua orang tak akan faham dan mengerti kenapa aku letak gambar penyata bank ni..hanya aku yang faham ada apa dengan penyata bank ini..wang yang aku gunakan untuk apa, apa tujuannya..Hanya aku yang mengerti...betapa berharganya wang itu..hukhuk 
Si putih ini, peneman tidur aku...dijanjikan akan dibeli temannya...tapi tak apalah..tak payah teman-teman..wat menyemak katil aku jer..hikhik..cukuplah satu ini yang selalu main jatuh2 katil tengah malam dengan aku nih...kuikuikui...(tapi skrg si putih berada di dalam kereta aku kat kL...kejap lagi kami pindah Rawang...) the last gift i got from someone that very closed in my heart once time ago..eh silap..last benda aku dapat telekung solat kot..

0 comments: