Bersyukur Atas Pemberiannya

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..Pagi ini aku pergi kerja seperti biasa, dalam hati tidak ada rasa berdebar sikit pun. Tapi,bila sahaja sampai di pejebat, aku buat air milo, lepas itu aku pergi buka laptop, teringat la yang keputusan exam UiTM dah keluar. Aku macam biasa akan buka email. Alih-alih nampak emel fasal result exam dekat inbox...

Hadiah dari mama for the 1st my milestone..
DUBDAB jantung aku waktu tuh..apa lahi aku terus jer kelik open la kan..perasaan masa itu tak boleh nak diungkap rasanya..bila dah skrin laptop paparkan resultnya, aku pandang banyak kali..Aku tengok subjek kat atas sekali ada Ergonomic n EIA, aku tengok ergo B, EIA A, aku lega sekejap..then aku tengok la semuanya..Alhamdulillah..All praises to Allah for what i got. Terus aku call ma aku kat rumah masa itu jam 7.40 pagi. Memang aku sebak kot tengok keputusan, sebab sesuatu yang aku tak jangka pun, dan itu namanya rezeki.Syukur sangat-sangat ke hadrat Allah sebab memberi aku terlalu banyak perkara dalam hidup ini. Walau aku merasakan banyak perkara aku hilang, di saat aku kehilangan itu masih ada sinar kasih tuhan buat umatnya. Aku yang hampir berputus asa dalam hidup, aku yang kehilangan separuh jiwa aku, namun Allah masih menyayangiku. Dia berikan aku satu warna pelangi yang selama ini aku impikan. Memang ianya terlambat, tapi aku syukur kerana aku dapat merasa di alam universiti ini.Walau aku menggunung tinggi impian dan cita-cita masa awal masuk dulu tak tercapai dek kerana kelemahan diri aku snediri, namun, segalanya adalah ketentuan Ilahi..

Perasaan bersyukur sangat-sangat amat tak terluah. Aku berniat nak belanja keluarga aku makan-makan nanti habis praktikal. Nanti dapat elaun sebanyak RM300 sebulan yang aku dapat nih. Jumlahnya bukanlah banyak tapi setakat nak makan-makan bolehlah..3 bulan praktikal rm900..okeylah untuk makan-makan kecil2..

Entahlah, terasa diri ini amat kerdil, masa silam aku yang aku tinggalkan, betapa aku hinanya di mata Tuhan waktu itu..terhenjut memohon pengampunan darinya..biar beribu kali orang nak mengata aku, aku tak kisah, yang penting hal aku dengan tuhan aku..

Terasa hangatnya kasih sayang tuhan waktu aku hampir putus asa sekali lagi, Dia hadiahkan aku pelangi yang aku inginkan. Aku hilang jiwa separuh aku, tapi aku dapat pelangiku..Syukur. Semoga jiwa aku tetap kuat untuk menghadapi hari-hari yang akan mendatang. Semoga pelangi yang aku inginkan terus menyinari sleuruh hidup aku. Ameen..
Wassalam..

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: