Jalan-Jalan Shah Alam

 Salam...
semalam weekend, hari ahad, pergi la area shah alam dengan classmate sorang nih, hajat asal nak g Sogo tak kesampaian kerana ayahanda tercinta seakan tidak mengizinkan anakanda kesayangan untuk ke luar kota...jadi, pergi je la area shah alam yang dalam setengah jam dari Puncak Alam ni. Around pukul 10 am gerak, sampai dalam 10.40 dekat PKNS, hajat aku nak 'cuci' gambar...tapi kalau nak harga 35sen sekeping kena amek esok...so, x jadi sebab xder nyer keje aku nak datang ulang-ulang kali shah alam nih...ingat dekat ke???

Ececece...~~~
Dulu masa dulu2, shah alam dirasakan macam dekat gila, sekarang ni macam jauh la pulak...actually semua itu mind set aje...hehehe...apapun, pastu g PAS, laptop ni ha ada encik virus apa tak yang corruptkan folder2 dalam laptop kesayangan aku nis...huhuhu...Dari dulu lagi aku memang dah agak yang laptop aku nis ader sumtim wrong dekat otak dia, tapi aku pakai ajer selagi boleh...lagipun dulu, masa cuti ada orang willing nak repair free, 2 minggu suruh bagi kat dia, aku jual mahal taknak bagi laptop ni, iyela...lama tuu....laptop aku macam2 ader, mana boleh bagi 2 minggu kat orang itu...hehehe...kalau 2 hari tak pe lagi...2 minggu, ohw...ni la cinta hati aku...mana boleh bg kat orang pegang lama-lama...akhirnya habeslah duit aku rm50 format balik laptop ni...ingat nak pakai Window7 tapi XP jugak jd pilihan sebab aku tanak performance jadi ciput...dun like la...

Lepas itu kan, pergi la area PKNS balik, makan-makan at Sate Haji Samuri...(aku pun tatau naper dari dulu aku x abes2 dengan penyakit gila makan sate ni)...hohoho...lepas melantak tengah hari pergi tukar bateri jam, jumpa serkup Syria beli satu, masuk kedai buku angkut neswpaper...(padahal aku tak sempat pun nak bacanye, sampai hari isnin aku tak baca habes lagi ni hah)...then, teman pergi kedai otter baju member..then...g Petronas solat,then g Ariani dekat sec 7 tu...

Hajat nak beli yang area 50. 60 aje...alih2...yang 2x ganda aku angkat...ish2x...siap cakap kat akak promoter tu agi...akak tade yang murah siket ke...habeslah duit raya saya kalu angkut yang ni akak...hehe...akak tu pergi la cr kaler biru yang aku nak tapi, aku plak tak berkenan sebab mind aku da duk nampak yang 1st tadi...cun n sweet bangat deh.....terpaksa aku melepaskan not 100 rat n 20 henget hanya kerana satu tudung...sob3x...

orait...tetiba...hujan turun dengan lebatnya, nak g JJ Bkt Raja plak, alahai jam depan traffic light dekat 20 min...adoiii...paling x suka...sabor ajer la....nasib baik my dad bagi keta auto, kalau manual, huhu...dah terbang kaki agaknya...Sampai di JJ, akhirnya aku dapat satu-satunya yang aku idamkan dari zaman aku Form 5 lagi....Dapat tapi bayor dekat JJ punyer la mahal..habes duit makan aku kot...huhu...dah no choice untuk menolong diri aku nih...nak tengok ngam ke tak...dah macam-macam tempat da pergi n produk tapi macam x berapa nak serasi...aku cuba la yang ni...pejamkan sebelah mata...huhuhu...Tang pasal ni aku teringat kisah cinta Zaman Sekolah dulu, selalu gak la cakap2 dekat someone nih...

"awak,awak, bila saya dah banyak duit, saya nak try produk ni...saya tengok semua duta-duta dia cantik sangat...saya suka nurul syuhada tu...."...

Alahai, aku ni pun, da memang nama duta mestilah muka dia cantik...ish...

Okeylah, sampai sini saja aku bercerita...luper2...minyak keta isi 25 hingit...untuk pergi class sekali nih...hehehe


~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: