Not Well

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Salam Sejahtera..

Setelah 3 hari pulih dari keadaan yang memenatkan iaitu muntah-muntah yang teruk, baru semangat sikit nak update blog ni. Kali ni nak berkongsi sikit pasal kes muntah-muntah hari itu la. Ayo, teruk ma..ianya bermula begini, petang khamis hari itu, selesai balik dari beli tiket dekat Klang Central, pergi la beli nasi dekat depan kedai Pura Cendana tu, balik terus makan sambil tengok episod last Chinta kan. So, malam tu, kawan-kawan ajak la kuar memandangkan ni dah last kan b4 kita semua g latihan industri. So, pergi jela kuar...masa itu memang sihat lagi la kan. Biasalah, food poisoning akan memberi kesan dalam 5-6 jam slepas makanan di ambil. Bergantung kepada jenis bakteria yang terkandung di dalam makanan. Bila tengah lepak dekat kedai makan dekat Meru tu, aku dah rasa tak sedap tekak dah dan perut sekali la.. Cakap dekat budak2 ni, aku rasa nak muntah la.. Pastu dua orang teman aku pergi tandas...separuh jalan jer..aku macam pusing sikit, x nampak sangat jalan...aku duduk sekejap..weh...siyus la aku tak nampak..(masa tu aku dah pikir macam citer Jodi Reyes tuh...haha) sempat lagi tu.. then, chap n pija angkat tangan aku bawak aku jalan depan lagi, elok2 jer jalan depan tu, ada pokok bunga..terus aku muntah kat situ...banyak weh...habis sume yang aku makan petang tadi..ingat nak g toilet..aih...otw tu lagi sekali muntah..aiyo...teruk benar nih..naik lembik tubuh aku weh...perut tak yah cakap la sakit camana gara2 sesi penolakan makanan dalam perut. 

Lpas itu, aku dah tak ada mood dengan sakit kepalanya .. then, aku ajak pijah balik..aku cakap da tak tahan. Ingat kan dekat rumah boleh tidur, nampaknya tak boleh..aku baru je makan ubat Magnesium yang gastrik tu...alih2 pergi muntah lagi dekat toilet..ada la malam tu 5x aku muntah..sampai badan aku memang lembik tahap terakhir da..dan memang aku tak boleh tidur gara-gara perut rasa tersangat sakit..mana taknya 5x sesi memuntahkan isi perut berlaku, aku pusing kiri x leh tidur, kanan tak leh tidur..semua posisi tak leh tidur..waktu tu gak aku rasa macam nyawa dihujung da..sebab rasa sakit yang amat sangat. Aku jarang muntah, jadi bila kadang-kadang muntah rasa semacam jer. Ni aku rasa macam orang keguguran pun ada kot. Sebab dia sakit bahagian rahim tau. Sampai aku rasa macam...adoiii...sakit hanya Allah jer yang tahu..

Esok itu, pergi Klinik 1 Malaysia malas nak masuk UiTM pergi Pk. Then, ala m.a ni banyak betul la tanya...last period bila la..bla..bla..bla....adoi..bukan nak cek pun duk tanya jer..orang tengah sakit mana la nak ingt exact date dia..haiishh..(aku tak kawen lagi kot)..then..dia  xcek pape pun bagi ubat jer. apa senang punya keje..aku macam nak mati semalam dia boleh just bagi ubat..sampai hari ni aku still sakit perut kat part situ ..

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: