Caring is Loving

Caring is Loving ..
Boleh pakai ke frasa ni agak-agaknya. Setiap orang lain pendapatnya. Dan aku juga ada pendapat dengan frasa ini. Bila sebut, bunyinya macam sedap sahaja kan. Very nice phrase..:) Satu sahaja soalan aku pada sesiapa yang baca entri ini. Kenapa perlu kita 'caring'? 

Jawapan aku ialah sebab kita 'loving' dia. Tak ada orang yang caring, tapi benci dekat orang la. Kalau caring mesti sebab sayang dekat orang itu. Contohnya, kita caring dekat kawan-kawan, apa maknyanya? Mesti kita sayang mereka kan.Tak adanya nak caring kalau tak loving. 

Sempena nak masuk tahun baru ini, sempena nak habis belajar ni, aku nak memberi sehabis caring buat insan-insan yang aku sayang (macam tak boleh percaya aja, pandai ke aku nak caring orang? Mestilah pandai..hehe). Mungkin ada beberapa kejutan yang akan aku bagi buat hati-hati yang sentiasa hidup dalam diri aku. Hati-hati yang sentiasa memberi sinar dan memberi bunga-bunga dorongan saat aku dalam kesedihan dan dilanda pelbagai cabaran dalam hidup. Ketahuilah wahai hati-hati yang aku sayang, yang aku sangat memerlukan kalian semua dalam hidup aku.

Hidup kita di dunia ini, apa yang kita ada dan dapat, apa yang kita miliki, kejayaan yang kita dapat, tak akan terhasil tanpa adanya hati-hati yang sentiasa mendokong pergerakan hidup kita sehari-hari. Aku ingin mengucapkan terima kasih buat hati-hati yang aku cinta dan sayang. Aku caring pada kalian semua. Mungkin aku tak mampu menuturkan betapa aku sayang dan cinta kalian, tapi, perbuatan aku melafazkannya.

p/s: sayang,cinta,kasih..semua itu mempunyai makna dan maksud yang berbeza..


~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: