Kerasnya Hatiku

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Selamat Petang..Post ini mungkin bunyinya agak jiwang.Aku nak menulis tentang diri aku sendiri. Ini blog aku kan. Bolehlah aku nak tulis apa pun. Entri ini pendek tapi bererti buat aku. Setelah apa yang berlaku dalam hidup aku, ramai orang kata hati aku menjadi keras dan susah nak lembut untuk terima orang. Adik aku sendiri pun dah cakap gitu. Sampai dia cakap dia tak sabar nak tahu siapa orang yang akan dapat lembutkan balik hati aku. hidup aku seperti kupu-kupu...aku terbang tinggi mencari tempat yang cantik untuk hinggap, kemudian aku terbang, terbang dan terbang. Jauh..jauh dan jauh. Adik aku pernah bagi tahu aku...

" kenapa kakak setia macam ni, tak pernah tengok orang sesetia kakak..padahal dia khianati cinta kakak, kakak memang cinta sangat dia "

Apa pun hanya aku punya alasan kenapa aku jadi begitu. Dan untuk bangkit dari perkara lepas itu, aku bina semangat dengan kekerasan hati..yang buat aku tak punya perasaan untuk sesiapa lagi. Mungkin hati aku penuh dengan kebencian pada awal-awal aku bangkit untuk pulih. Namun, aku buangkan semua kebencian, tiada lagi kebencian, hanya ada harapan untuk bahagia seperti insan-insan lain bergelar wanita.

Dan aku sangat optimis dan pasti yang bahagia itu ialah milikku satu masa nanti. Hati aku sudah tidak sekeras dahulu. Masa itu mengajar aku. Usia itu membuat aku berfikir, sampai bila aku nak tutup pintu hati ini, ia datang tanpa aku pinta, ia datang dengan sendiri tanpa aku sedar, tapi yang pasti, untuk hidup aku beberapa bulan lepas, aku tidak curang, iya. aku tidak curang. Aku setia pada satu ikatan itu. Sehingga kita sendiri yang memutuskan apa yang terbaik untuk hidup kita. (tutup kisah ini yang hanya setitis dari air lautan)

Masa ini, aku mencuba dan mencuba untuk menerima seseorang seadanya. Aku juga banyak salah. Tiada yang sempurna. Aku pelarian dari waktu silam. Betapa ku cuba melupakan apa yang pernah berlaku, semakin ia menyesakkan fikiran aku. Tapi, aku akan terus mencuba dan mencuba melupakan semua itu.

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: