Cuti Saya

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..
tak tau nak menulis apa since dah lama aku tak update blog nih. Praktikal dah hampir ke penghujungnya, hanya tinggal 3 minggu sahaja lagi. 4 hari bercuti CNY...pergi ke Port Dickson ke Tiara Beach Resort. Pergi hari khamis, 1 malam sudah lah..hehe.. lama-lama bosan plak. Petang itu dalam pukul 5, ma nak g melaka. sbb dah dekat dalam 55km jer ikut Kuala Linggi, Masjid Tanah, itu..oh.. MT sungguh banyak kenangan aku bina di sana..( teringat weh setiap kali gi Melaka). Masa lalu dekat bandar MT tuh, nampak kedai-kedai..dan bank CIMB yang aku selalu pergi untuk kuarkan duit in case ada short duit..bukan in-case tapi memang selalu kot..huhuhu..dan melihat satu masjid..nasib baik aku tak tengok surau kecik tuh...nnt lagi lah aku teringat...waa..bnyak weh kenangan di MT..kenangan pergi bazar ramadhan dan diambil oleh seorang auntie tuh. Tersimpan kemas dalam memori.Dan kenangan pisang di Alor Gajah...dan aku hampir dilanggar kereta..ooouh..

Sampai di bandar melaka, punya la ramai orang...nak parking kena tawaf sejam sebab jam dan parking tak dapat2 pun...ouh..Dataran Pahlawan Mall dah makin besar dan meriah, waktu aku awal2 pergi tahun 2006 dulu dia baru aja buka.. Disini pun teringat aku lari berkejar dalam sini untuk mencari sebuah restoran. dengan time constraint lagi...penat2. Decoration dia sungguh cantik tapi aku tak mampu nak amek gambar banyak-banyak sebab tader orang nak amik kan gambar aku...hehe

Malam itu lepas makan asam pedas hajah mona, abah suruh aku yang drive. Wallaweh..aku ngantuk gak actually..okes..awal tuh sampai mT mmg no problem la sebab aku kan expert bebenar itu jalan. Tapi bila sampai nak g Kuala Linggi aku dah termasuk ke Ramuan China...adoii...dahla jalan berbukit dan pusing2...patahlah balik...aku punya kelemahan kalau bawak kete malam kat tempat yang aku tak biasa...jadi gini lah...hehe

Esoknya pagi2 lepas makan nasik lemak, aku berbasikal sekeliling tiara tuh...best2...x sangka even bertahun da tak naik aku still boleh naik laju2 lagi..hehe...yang bestnya naik basikal yang untuk dua orang itu..macam chumil aje...tapi susah sket orang depan nak handle...dan aku main tembak2 air dekat orang dalam kolam..hehe...amek..padan muka..hehehe

Lepas itu, maku g KL, tdo 1 malam kat KL, and then...aku pun balik sini balik dekat hostel..hehe..


0 comments: