Termakbulkah?

Semalam masa saya memandu kereta untuk ke Kota Bharu, sempat berbual dengan adik saya, terkeluar satu soalan yang tak terduga, Ada tak doa yang dipinta di Makah & Madinah termakbul? Jawab adik saya ada yang dah, ada yang belum.

Masa itu saya terfikir, cukup banyak doa saya pinta, saya ingat-ingat dan fikirkan balik, sudah termakbul atau belum? Dahulu pun saya berdoa waktu dilanda kesedihan teramat sangat.. Doa yang sangat spesifik, lantaran kerana hati ini terlalu inginkan hajat itu termakbul.

Kesimpulannya, di sana, banyak yang kita doakan, itu semua antara saya dan Pencipta yang Maha 1, Allah Subhanawataala. Bila di fikirkan balik, saya bersyukur kerana Allah mempermudahkan setiap laluan hidup saya. Syukur ya Allah atas semuanya. Soal jodoh, bila dah habis belajar, mesti nak tak nak akan terfikir dalam benak kepala..Allah tahu apa yang terbaik buat umatnya. Saya harus terus berdoa, dan bersyukur atas nikmat pemberian Allah ini...

p/s: saya insan biasa.

0 comments: