Diriku Bagai Kucing Ini (ngeh-ngeh)

Bismillahhirrohmanirrohim. 
Comel kan kucing ini, ado la sebijik iras-iras macam gaya aku...ngeh-ngeh...jangan percaya jika anda membacanya. kerana itu adalah tipu yang nyata lagi bersuluh..Sebenarnya entry ni, aku nak share pasal hari aku puasa syawal ni, dah lor tok bangun sahur ore kelate kato..sebab aku tidur lambat, sampai jam kat tepi pun aku x dengar. Bangun-bangun da pukul 6 lebey, for sure tak sempat nak sahur punya, melainkan aku berada di bumi selain Malaysia...

Okey, even aku puasa hari ini pun, berapa kali aku exercise tangga kat umah, kejap atas, kejap bawah, adoyai...mula-mula aktif lagila...macam budak2 yang tengah syok dok main, lama-lama, tak punyer daya doh den nak main-main panjat tangga..udohla tinggi melangit..dahla ada tetamu lagi hari ini, sampai aku nak tuang air pun terketar-ketar, nampak sangat energy aku dah terlebih tiada...hehe..

bila nak bukak puasa, aku dah merancang, nak goreng keropok la, nak goreng telur la, padahal tubuh aku nih, memang tak larat nak angkat pun...lemah gemalai penuh kesopanan rasanya. tapi sempat lagi suruh si zaim pergi beli susu pekat manis...alohai...mengidam nak minum bandung la pulak hari ini, dapat aje susu pekat, terus mulakan aktiviti membuat air minuman sirap bandung yang cukup kaw punya...(sapa rasa konfem nak lagi...Perasaan betol!!)

OOkey, azan pun tibalah, aku dengan gelojohnya cepat-cepat pergi capai kurma dalam peti, masih ingat lagi benda sunat, aku ingatkan kurma ajwah, bukak2 bukan..tapi makan jugaklah. pastu minum air bandung satu gelas, then bukak peti amek air sejuk 1 gelas, pastu makan nasi dengan gembiranya, sampai rasa tak habis ajer sebab dah kenyang dengan air bandung..(patut lor makin gemuk, suka minum ais, sejak bila tabiat ni datang pun xtau)

Masa mandi, UWEEEKK...loya tahap gaban...nak muntah plak dah...ni mesti sebab perut kosong pergi sumbat macam-macam...kan dah kena...3x jugak la duk nak muntah...tapi x pun...GIMIK aja...biasalah..

Moral of the Story : Bersederhanalah dalam semua benda :)
comel la kucing ni.
~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: