Jom Jalan-Jalan 3 Pulau Pangkor

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Salam sejahtera..Bangun pagi tadi, uwaa..hujan lebat sangat-sangat...aku lepas Subuh tarik balik comforter, tutp muka..nak tido sekejap lagi..(x puas)..haha..tapi dekat pukul 8 pagi aku bangun balik..bukan apa..nak siapkan barang2 nak ke KL balik..nak start latihan industri..oyeeehh..( tak seronok sangat..saja buat oyeeehh)

Kali ni, aku nak ajak korang semua berjalan di PULAU PANGKOR !!! GagAgA...hehe..Aku baru aja pergi sekali..almaklumlah...pergi dulu pun dengan Trip AJK kolej UiTM..kalau tak tak pernah aku jejak sini kot..hehe..aku cadangkan kepada sesiapa yang suka aktiviti outdoor..bolehlah pilih pulau ini sebagai destinasi..

Naik feri dekat lumut ye..Harga feri murah aja..dalam belas-belas ringgit..tak ingat dah sebab perginya bulan May 2009..so, dah luput dalam ingatan..cuma kenangan sahaja yang ada...hehe..(kalau lah hidup lama-lama boleh luput jugak kan bagus..)..

Apa yang menarik kat sini bagi aku ialah...SNORKELING...aku 2 jam snorkeling..habis suntan muka aku waktu tuh..masa ni jugak lah aku mencuba memakai contact lens di dalam air..uwaa...air masin tuh..tapi kan pakai google..hehe..inilah 1st time aku snorkeling...dapat tengok ikan-ikan yang berwarna warni..serius...Cantik sangat..(NAK LAGI)

Selain itu..boleh pergi ke KUBU BELANDA...setakat amek gambar boleh la sebab dia punya landskap cantik la..orait la..lagi satu boleh lihat pemandangan laut dari atas kubu itu..hehe..

tAman ala-ala Cina pun ada...nama tempat aku dah lupa

Yang best ialah shopping makanan laut..murah-murah gak la..aku borong ikan bilis mata biru...sedap :)

tempat menginap jangan risau...banyak sangat2 kawasan penginapan dia...boleh tekan link ini iye..:) 

Pesanan penaja: Jom bercuti di Malaysia..Malaysia indah Malaysia Sejahtera..hehehe

View from upper..


Can you see them??

After snorkeling..fenatnye

Cantik kan pantai dia...macam cermin gitu..

0 comments: