SENGAL DI SIANG HARI

Sehelai kemeja hijau 
Tahun 2008..
Waktu semester dua..
Ku pakai merantau jauh ke sana..
ku mengejar warna yang ku inginkan
Betapa aku menjadi berani
Waktu itu..
Mana keselamatan diri...
Mana perginya aku yang takut-takut..
Oh..Cinta manusia tiada kesudahan..
Mataku juga hijau..
Cuma beg sahaja tidak hijau..
Ku berlari-lari mengejar warna itu..
Ku tak mahu toleh ke belakang...
Aku takut warna itu hilang..
Jauhnya ku berlari...
Ku rentas hutan belantara...
Ku rentas segala liku-liku sungai..
Namun,
Berbaloikah itu??
Hanya diri mampu menjawab


Whats up..whats up..hehe..apasal aku bersajak plak nih?? ni orang kata post sengal di siang hari...Okeylah..saja jer nak uji kemampuan bersajak yang telah 10 tahun aku tinggal..lupa..dulu waktu sekolah rendah aku sangat suka menulis sajak..


Berbuku aku tulis sajak...hehe..tapi masuk sekolah menengah...berhemti dengan sendiri..tapi keinginan untuk bersajak masih ada..Sampai aku tulis sajak kot wat masuk dalam majalah sekolah..tapi orang tatau pun..guna nama samaran...hehe

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: