Kerja itu Penat

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Selamat Malam..memandangkan kejap lagi aku dah nak tidur, jadi aku ucapkan siap-siap selamat malam..muahaha..cikadak betol la..asal la otak aku sengal gila..sebenarnya mata aku nih memang mengantuk tahap tertinggi dah tapi nak buat camane..aku nak tunggu baju aku siap di cuci dekat tingkat bawah itu la..duduk hostel pekerja nih ada peraturan. Siapa yang nak guna mesin basuh kena pergi booking dekat pejabat warden dulu..aku nak book jam 8 katanya penuh, terpaksa ambil pukul 9..memandangkan baju aku dah satu baldi tak bercuci..aiseh women...terpaksa aku menunggunya sehingga siap dicuci..mataku..bertahan iya..

Rupanya kerja ini memenatkan..lagi-lagi kalau jarak tempat kerja agak jauh lagi la penat..aku serius tak boleh bayang kalau aku terpaksa berulang sejauh 100km pergi balik..tak sanggup rasanya..yang ulang alik lebih 30km pergi balik pun da rasa malas gila la kan. Lagi-lagi kerja kilang, penat. Mungkin persekitaran dia yang macam agak crowded buat mental aku nih penat. Tak biasa lagi. Masa praktikal dekat pejabat kesihatan daerah, aku rasa tak rasa macam ini.. Penat itu penat tapi tak sepenat sekarang..

Sekarang, seawal jam 5.45 aku dah menapak ke bilik air untuk mandi. Sejuknya air hanya tuhan yang tahu, mau menggigil seluruh urat saraf aku nih..Jam 6.50 dah turun ke kereta..jam 7.00 gerak ke tempat kerja..jam 7.30 sampai..sebab jam kan..itu yang lambat banyak..nak cari parking lagi..adoii...memang stressor..apa pun..setiap dari kita masanya terus bergerak..macam dulu waktu untuk belajar...sekarang untuk kerja..so, siapa-siapa yang masih belajar, belajar la rajin-rajin..hehe..Siapa yang dah bekerja, kerjalah dengan sabar dan dedikasi..Ini pesanan untuk diri penaja jugak lah:)

Okes..Wallahualam.Wassalam.

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: