Perasaan Bersalah

Tidak berasa bersalahkah kamu terhadap diriku..
Setelah apa yang kau lakukan..
Kenapa perasaan bersalah kau itu pada dia melebihi diriku..
Walhal aku yang lebih benyak kau ragut jiwa.
Aku yang lebih menderita ..
Kehilangan segalanya..
Sungguh kau tak adil..
Sungguh kau kejam pada diriku..
Sungguh kau tak jujur..
Sungguh kau tak ikhlas..
Sungguh kau mempermainkan hidup dan perasaanku..
Sungguh kau manusia tiada perasaan..
Sungguh aku benci padamu..
Mana lagi mahu taburkan segala perbuatanmu itu..
Mengenalimu adalah perkara terindah dalam hidupku..
Mengenalimu juga adalah perkara terngeri dalam hidupku..
Kau umpama bayang-bayang masa lalu..
Yang sangat susah untuk hilang..
Bila aku pergi..
Kau datang padaku..
Bila aku mengharap padamu..
Setulus hati dan jiwaku..
Kau pergi meninggalkan aku..
Apa kau fikir aku hanya sekadar persinggahan
Tatkala hatimu sunyi..
Tatkala hatimu terobek nan sepi..
Kau kejam wahai manusia..
Aku benci manusia..


0 comments: