Hari ke-3 di Rawang

Ini hari ke-3 aku di Rawang..
Tak pernah kenal tempat ini sebelumnya..
Jumpa kenalan baru..
Jumpa macam-macam karenah manusia..
Kenal dengan persekitaran kerja..


Aku seorang disini..
Hidup berdikari..
Belajar untuk berdikari..
Belajar untuk menjadi trainee yang baik..
Belajar untuk mengenali alam kerja 
Yang totally lain dari alam belajar


Apa yang ada dengan Rawang ini..?
Malam-malam sunyi..
Tak ada keberanian untuk keluar sorang lagi..
Lebih spesific tempat aku duduk di B.Sentosa..
Hari cuti Awal Muharram dirasakan sangat bersyukur..
Sebab aku dapat merehatkan diri..
Baru sehari berkerja..
Sudah aku rasakan penatnya..
Mungkin sistem badan belum lagi dapat adaptasi dengan suasana baru..
Itu ialah normal..
Sebagai manusia..
Insyaallah..semuanya akan berjalan dengan lebih mudah..
Kerana aku bukan mudah berputus asa..
Kerana aku punya Allah sebagai teman..:)
~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: