Salam Maal Hijrah 1432H

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Selamat Sejahtera..Hari ini ialah 1 Muharram 1432 Hijriah..Sudah masuk tahun baru dalam islam. Cepatnya waktu berlalu sampai aku tak menyedari betapa waktu berlalu dengan cepatnya. Semalam keluar dari kerja dekat pukul 6 petang, terus bergegas untuk pulang. Aku tak nak lepaskan peluang membaca doa akhir tahun dan awal tahun. Sampai saja kat rumah, terus salin baju, pergi ambil wudhu dan pakai telekung...tengok jam dah lambat dah nih...cepat2 baca doa akhir tahun. Sementara nak tunggu azan maghrib, aku ambil buku biru yang aku beli tahun 2008 (waktu jiwa kacau)..serasa sudah lama tidak membelek buku ini, terus halamat Fadhilat Muharam aku jengah..melihat-lihat apa yang penting dan perlu..Hati aku dah terusik dah di kala membaca doa akhir tahun tadi..teringat akan apa yang aku buat sepanjang awal tahun ini..teringat apa yang aku janji pada diri sendiri..semuanya bagai filem yang berputar dalam kepala aku. Tahu perkara itu salah, tapi hati masih menidakkan. Maka terjadilah perkara-perkara yang berlanggar dengan syariat. Air mata hanya mampu menitis satu per satu. Aku ingin hidup yang penuh barakah, bukan hidup yang penuh dengan perkara yang tak sepatutnya. Tapi macam biasa, benda yang baik itu susah untuk kita teruskan, yang tak baik itulah yang terus menyesakkan hidup kita. Aku ambil jalan untuk jauhkan diri dari benda itu. Hanya itu satu jalan yang terbaik. Walau hati aku sangat menginginkannya. Hati itu bukan senang untuk dipaksa..hati aku nih bagaikan kaca + batu dah. Semoga kedatangan awal tahun baru ini akan dimurahkan lagi rezekiku, dipermudahkan segala urusan hidupku, dikurniakan lebih banyak kejayaan dalam hidup, diampunkan dosa-dosa kami yang lalu, dipertemukan segala jawapan bagi kekusutan yang melanda, menjadikan aku lebih tabah, ikhlas dan sabar, dikurniakan ikatan ukhuwah yang kuat dengan insan2 yang aku sayang dan cinta, dipertemukan jodoh dengan seorang yang sesuai denganku..seorang yang baik, dan dikurniakan kesihatan yang baik..Amiin..

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: