Seharian di CMK

Hari ini memang hari paling meletihkan. Tapi sejak aku rajin menulis entri, seakan menjadi kewajipan aku untuk menulis entri setiap hari..aduh~Hari ini aku mendapat pengalaman baru. PErgi ke Casting, Engine and MAchining Shop benar-benar menguji tahap fizikal aku. Ini tempat bahaya tau. NAsib baik PIC dia baik hati. Banyak perkaran yang dia tunjukkan dekat aku n kawan yang bersama dengan aku. Tapi ini hanya di Machine..tempat lain biasa sahaja..memang seharian aku habiskan masa dengan round kilang la.Nasib baik ada van Rusa tu, kalau tak mau patah kaki jalan 1 kilang..aiseh..dah la shop tu dekat gate belakang. Mau tak kurus aku..(bukan aku nak kurus ke??) Poyo..

Masa aku pergi Audit, macam-macam pengalaman aku dapat dan macam-macam karenah dan ragam manusia aku kena hadapi. Aku kan trainee, baru 3 minggu lapor diri, memang orang-orang pandang sebelah mata jer la. Tapi bukan semua macam itu, ada gak yang respect kita sebagai seorang pelajar yang baru mengenali macam mana dunia sebenar pekerjaan yang realitinya sangat berbeza.

Aku insan baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan. Tapi aku dapat rasakan, keyakinan aku terbina sehari demi sehari. Makin ramai aku berdepan dengan orang, makin aku yakin. Masa awal-awal dapat tugas ini aku agak takut dan tak yakin dapat buat. Tapi, alhamdulillah aku dapat buat. tenkiu jugak dekat team yang join aku audit. Really appreciate it..




~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: