+++When road become a driver+++

Assalamualaikum dan selamat pagi. Nampaknya semalam lagi sekali aku tak dapat tidur dengan lena. Dah la pukul 2 lebih baru nak lelapkan mata. Pkul 4 terjaga, pkul 6 terjaga dan terus tak dapat tidur da...Akhirnya ambil keputusan untuk bangun dari peraduan yang sungguh nyaman dan selesa itu. 

Setiap orang tak akan lari dari masalah. Tapi the way we adapt or treat the problem itu yang berbeza. Aku ada masalah? Mestilah ada. Aku belajar berendam air mata kot semalam. Yang penting aku sedih, aku rindu dengan my mama dekat rumah, banyak benda yang berserabut dalam kepala aku.Aku ni nak exam adoii...bolehlagi duk serabut-serabut gini. Adoi Cik Azah...kamu harus tabah dan kuat... Mataku bengkak dan sembab kot gara2 kuat menangis. 

When road become driver? Apa akan jadi..? Adakah hidup ni tunggang langgang?? Fikir-fikirkan sendiri..Malas nak explain. Ini aku dapat dari lagu inggeris tajuk apa da lupa..hehe..

Aku harus kuat kan diri, tekadkan hati, bulatkan hati dan hadapi hari2 mendatang dengan tabahnya. Aku dah berusaha buat yang terbaik untuk beberapa bulan ini. Buat yang terbaik untuk semua orang. Maafkan aku andai aku tak mampu puaskan hati semua orang. Aku hanya seorang manusia biasa. Aku tak lepas dari kesilapan. Tapi kadang-kadang, aku kesal dengan diri aku, aku tak berani nak spoke out depan orang tu. Bukan aku tak berani, tapi aku tak sampai hati la. Ini semua gara-gara pengalaman hidupku yang bertahun dahulu. Akhirnya, aku yang makan hati seorang diri..adoii.. kalau dulu aku tak suka, lantang aja bersuara. Sekarang?

Buat kawan-kawan yang aku susahkan hati mereka semalam..aku mitak maaf ye, tapi waktu tu aku tanak bercerita, nanti aku jadi emosi..cakap fon pun da menjerit-jerit da..apa nak jadi ni..adoiss..Buat kawan yang nak belanja aku makan hari ni, timer kasih banyak2..hehe..aku sentiasa ready untuk makan orang belanja...



~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: