"Ampunkan aku Ya Allah"

Allahu Akbar
Allah Maha Besar
Bismillahirrohmanirrohim..
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Aku khilaf ya Allah...
Aku lupa setiap yang berlaku itu adalah ujian dariMu Ya Allah..
Hingga aku tak sedar apa yang aku fikirkan saat aku dirundung kesedihan...
Ampunilah aku ya allah..
Sesungguhnya terlalu banyak rahmat yang tersembunyi di balik semua ini..
Mungkin, ini hanyalah renteten ujian kecil..
Yang kau berikan padaku ya Allah..
Hinggakan aku terfikir untuk mengulangi balik masa silam (dark-ages ) aku..
Bahkan aku terfikir untuk lebih teruk dari itu..
Aku tersasar dalam beberapa minit yang itu..
Aku dirundung satu perasaan sedih..yang amat sangat..
Saat aku perlukan tiang-tiang kukuh mendokong aku..
Aku kehilangan tiang-tiang itu...
Mana mungkin aku bisa berdiri dengan gagahnya..
Namun aku lupa..tonggaknya masih ada..
Aku lupa..bahawa Tuhanku Allah masih ada...
Yang bersifat Maha Pendengar 
Lagi Maha Mengasihani...
Aku ini terpilih untuk Kau uji aku dengan bermacam ujian..
Untuk melihat sejauh mana keimanan aku padaMu..
Tuntunlah aku, Ampunilah aku yang banyak melakukan dosa ini Ya Allah..
Berilah aku lebih kesabaran dan ketenangan hidup ini..
Dan pertemukanlah aku dengan seorang insan yang aku dambakan seumur hidupku...

~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: