Repent

"Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah wahai orang-orang yang beriman agar kamu beruntung". (Surah an-Nur: ayat 31)

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.. Selamat petang buat semua. Baru lepas mandi punya entri dan baru lepas menjengah satu blog dan aku terbaca entri tentang taubat. Aku tak boleh nak 'explain' banyak pasal taubat ni. Sebab aku pun banyak kelemahan. Masa silam aku pun banyak yang tak betul. Apa pun kalau sesiapa yang terbaca blog aku ni, ada kaitan dengan masa lepas aku, harapnya janganlah komen atau mengata aku di belakang. Berdepan dengan aku terus.

Apa yang aku baca dan belajar masa sekolah, pintu taubat itu sentiasa terbuka. Jujurnya pada diri aku, aku takut bila mendengar perkataan 'taubat' ini sebab aku sedar yang aku terlalu banyak menyimpang dari kehidupan yang sebenar 1 masa dahulu. Tapi, semuanya bergantung pada diri kita. Selagi mana matahari belum terbit dari Barat, peluang untuk kita menebus dosa silam masih terbuka..

Buat dia " bimbinglah aku, sayangilah aku, pimpinlah aku menuju syurga yang kekal abadi"..

Sesungguhnya Allah sangat gembira dengan taubat hambaNya daripada gembiranya seorang yang kehilangan bekal bersama untanya di sebuah padang yang tandus kemudian dia mendapatkannya kembali unta itu. (Riwayat Bukhari dan Muslim)


~Keep us close to You.Until the end of time..Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma Wa jamaah baina kuma fee khair~

0 comments: