Blurp~ Apa

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan Selamat malam. Okey, ni aku nak bercerita tentang apa yang berlaku sebaik sahaja aku balik kerja petang tadi. Nini, rumet aku tuh terus panggil aku..

Nini : kak...ada citer terbaru En. H  bagi tahu saya lepas balik dari pejabat akak..

Aku:  citer apa plak ni...penat sangat2 nih..dahla beg laptop putus...huhu...kalau putus minggu lepas, boleh beli      baru terus alang-alang g lowyat (sempat lagi buat sesi luahan perasaan)

Nini: la..iyerka? kesian kat akak...hehe...ni sambung citer..tadi En. H tanya akak dah tahu belum dia dah kawen...saya pun cakap lah dah..pastu dia cakap patutlah akak tak layan sangat dia macam masa 1st time jumpa tuh..

Aku: Haaahh?? ape ke hal mamat tuh, bila masa akak layan dia lebey2 nya.. aiihh..memang bikin akak panas telinga betul la dengar cerita nih. Layan semua equal kot. Dah kita deal dengan dia, layan baik2, senyum la sebab nak berurusan dengan dia. Dah habes kerja, x kan akak layan macam tu lagi kot.

Nini: Entah tadi dia cakap gitu, sebab akak buat tak tahu jer masa dia g ofis akak...

Aku: owh, memang dia ada g ofis akak tadi, tapi dia nak amek barang dia jer pun. Akak wat tak tahu jerla..banyak kerja kot. 

Nini : entah2 sebab dia baru kawen, perasan dia rasa tergugat kot.Takut saham jatuh...

Aku: entah..iyerla kot. Tak puas hati aku dia cakap aku layan dia lebih. Eiii...geram weh.. bukan aku sorang jer kot masa deal dngan dia, ada lagi 2 orang kot..

Nini : Dia tanya akak single ke berpunya..

Aku: Habis tu apa Nini jawab?

Nini : Cakap single, tapi dia tak percaya, banyak kali dia tanya saya kot. Masa awal-awal dia jumpa akak dulu. Tapi saya cakap, saya tahulah akak ni camane sebab akak rumet saya..

Aku: Owh..eii..aku tak puas hati weh. Bila masa aku usha orang, tak der kot dalam hidup aku hobi usha orang nih (xpasal-pasal si nini kena marah dengan aku) huhuhu...

Aku yang penat petang tadi, terus terbukak luas mata sebab cerita ini. Aku kenal En H ni kejap jer kot. Mungkin sebab aku nih cakap banyak kot, iya lah dah aku nak tanya macam-macam mestilah kena cakap. Aku hanya bercakap kerana urusan kerja, untuk lebih2, tak mungkin kot. Jadi, kenapa ada orang cakap aku nih usha dia..adoooiii..sakit!sakit!..kerana satu pertemuan itu dia nilai aku usha dia..not fair la..lepas itu, aku tak jumpa dah kan..Apakah ini...goshh...gosh...~

0 comments: