"Clinique" decision by me

Assalamualaikum dan selamat petang..rasa macam dah lama tak update belog ini. Kesibukan dan keletihan membuatkan aku malas nak bukak belog n malas nak update. Buka hari2 tapi malas lah nak buat apa-apa..

Okey. Without wasting any words, let's go to the main point i wrote this entry. I want to share about 'Clinique' with all my blog readers. Sabtu, semalam ada sale sogo untuk pemegang card dia la kan. So, aku memang yang kaki jalan nih memang mengada-ngada nak pergi. Asyik usha aja kat ofis tuh apa yang murah sebab nak beli katakan..jadi, dipendekkan cerita aku pun pergi lah. pukul 8.30 beria nak pergi, tapi as usual. aku bersiap lambat. hehe..kalau ke tempat kerja jer aku awal..hehe..Dalam hati aku aim nak beli satu produk skincare. Tapi aku tak tahu lagi nak beli apa. Dulu aku try SK-ii tapi nampak macam tak memberi kesan pun dengan kulit aku nih, so aku stop kan lah. Buat apa still pakai tapi tak bagi kesan. Dah la mahal. Habis duit aku ajer. 

So, dalam pada duk pikir-pikir nak pakai apa, aku pakai balik produk Gervenne yang aku pakai sekejap, masa itu muka nampak ok. tak ada sangat jerawat. Nak kuar dating pun, tak pakai bedak pun. pakai bedak johnson aja pun dah rasa yakin dah sebab kulit bersih dan licin. Tak ada lah licin sangat tapi okey lah. Natural. 

Aku sebenarnya tak suka make-up nih. Aku tak minat sangat. Tapi disebabkan satu waktu yang jerawat ni menyemak balik dekat muka..aku tempek ajer bedak banyak2. Jadi sekarang, nak g kerja selalu lah pakai bedak. Praktikal dulu mana pakai even muka teruk gak la. Hari itu aku mengada pakai NanoWhite..kan dah tak sesuai dengan kulit muka. Habis jerawat tumbuh dengan banyaknyer..huhu sangatlah sedih. Dan mungkin lagi satu aku tak cuci bersih kot muka dengan cleansing milk (mama aku selalu bising n remind aku suruh cuci muka bersih-bersih nanti liang pori tersumbat)..

Okey.Aku usha-usha dulu brand 'clinique'nih sebelum decide nak cuba. Akhirnya aku mencuba juga brand clinique ini. Rasa agak berbaloi sebab dengan pembelian rm350 above dapat percuma 7 barang yang saiz kecil termasuk maskara. Aku kira-kira balik barang itu semua kalau beli adalah dekat RM100 or lebih. 

So, kita mencuba clinique pula..lihat apa hasilnya untuk long term.

p/s: aku beli even mahal bukan apa, sebab aku fikir better aku rawat muka nih. Kulit sukar diganti..hehe.. daripada aku beli bedak ke ape ke..yang mengarut baik beli skincare. Lagipun even harga dia agak mahal dia tahan 6 bulan. So, jimat la jugak :)

1 comments:

aanie said...

x salah mencuba...clinique ni memang bagus..sy pun pemakai tegar clinique...:)